سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هیچ شرفى برتر از اسلام نیست ، و نه عزتى ارجمندتر از پرهیزگارى و نه پناهگاهى نکوتر از خویشتندارى ، و نه پایمردیى پیروزتر از توبت و نه گنجى پرمایه‏تر از قناعت . و هیچ مال درویشى را چنان نزداید که آدمى به روزى روزانه بسنده نماید ، و آن که به روزى روزانه اکتفا کرد آسایش خود را فراهم آورد و در راحت و تن آسانى جاى کرد ، و دوستى دنیا کلید دشوارى است و بارگى گرفتارى ، و آز و خودبینى و رشک موجب بى‏پروا افتادن است در گناهان ، و درویشى فراهم کننده همه زشتیهاست در انسان . [نهج البلاغه]

farmer

 
 
یافته های جدید در مورد میوه های رنگی(یکشنبه 86 آبان 27 ساعت 10:38 صبح )

محققان می گویند ترکیباتی که موجب رنگی شدن میوه ها می شوند در جلوگیری از بروز سرطان های روده بزرگ نقش دارند. به گزارش واحد مرکزی خبربه نوشته پایگاه اینترنتی دانشگاه اوهایو، سرطان روده بزرگ یکی از چند سرطان بزرگ در انسان ها محسوب می شود که به رغم وجود روش های مناسب غربالگری هر سال موجب مرگ و میر عده زیادی در سراسر جهان می شود.
بسیاری از افراد که در سن خاصی قرار دارند باید تحت آزمون های غربالگری قرار گیرند. تا تغییرات منجر به سرطان در آنها شناسایی شود. پس از آنکه این تغییرات شناخته می شود می توان در مراحل اولیه برای از بین بردن آن اقدام کرد. با این حال گروه زیادی از افراد تمایل به انجام این آزمایش ها ندارند. و به همین علت خطر بروز سرطان روده در آنها بالا است. تلاش های اخیر محققان که در همین زمینه انجام شده است نشان می دهد که استفاده از انواع میوه های رنگی می تواند در کاهش موارد سرطان روده بزرگ نقش داشته باشد. تاکید روی پیش گیری از بروز سرطان روده بزرگ به علت نقشی است که تغذیه در بروز این بیماری دارد. محققان از مدت ها پیش دریافتند که مصرف انواع غذاهای حاوی سبزیجات و میوه می تواند در کاهش سرطان روده نقش داشته باشند و از جمله با سرعت دادن به خروج مواد سرطان زا از روده موجب کاهش بروز سرطان شوند. ماده موجود در این میوه ها آنتوسیانین (Anthocyanin) است که عمدتا مسئول ایجاد رنگ های قرمز، بنفش و آبی است.


» مهندس مجتبی نعمتی
»» نظرات دیگران ( نظر)