سفارش تبلیغ
صبا ویژن
«بهترین های امّت من، کسانی هستند که چون گرفتار بلای الهی شوند، پاکدامنی ورزند» . [ابن عبّاس ـ به نقل از رسول خدا ـ]

farmer

 
 

توجه به نیروی انسانی وتلاش جهت برنامه ریزی مناسب برای اشتغال جوانان تحصیل کرده در بخش کشاورزی به عنوان مهمترین عامل رشد و توسعه، در شرایط فعلی از ضرورتهای اجتناب پذیر است.

توسعه نیروی انسانی و افزایش سطوح اشتغال به عنوان یکی از مهمترین شاخصهای تععین کننده رشد و توسعه اقتصادی به شمار می آید.

بانک کشاورزی برای تحقق بخشیدن به اهداف اقتصادی دولت و توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی به عنوان سازمانی که سالهای متمادی بخش قابل توجهی از اعتبارات مورد نیاز واحد های تولیدی و خدماتی و فعالان آن بخش را تامین میکند، اولویت خاصی برای جوانان و فارغ التحصیلان رشته های کشاورزی و کارآفرینان در نظر گرفته است.

 

شرایط استفاده کنندگان از تحصیلات:

 

تمام افراد فاقد کار که حداقل داری مدرک لیسانس در رشته های کشاورزی ، منابع طبیعی و دامپزشکی از دانشگاههای معتبر داخل و یا خارج از کشور هستند می توانند از تسهیلات مذکور استفاده کنند.

دریافت تسهیلات مختص فارغ التحصیلانی است که بیشتر از 10 سال از زمان فارغ التحصیل شدن آنان ( با در نظر گرفتن مدت خدمت سربازی ) نگذشته باشد.

اگر اشخاص در قالب تشکلهای گروهی بخواهند از تسهیلات استفاده کنند، حداقل 50% سهامداران شرکت باید از فارغ التحصیلان واجد شرایط باشند و در سازمانهای دولتی و غیر دولتی شاغل نباشند.

حداکثر تسهیلات قابل پرداخت به هر شخص حقیقی 300 میلیون ریال و همچنین برای هر فرد واجد و شرایط عضویت در شرکت نیز 300 میلیون ریال تعیین می شود.

بانک حداکثر 90% کل سرمایه گذاری ثابت یک طرح را به صورت تسهیلات پرداخت می کند( سقف 300 میلیون ریال) و 10% سرمایه گذاری ثابت را متقاضی شخص تامین می کند.

پرداخت تسهسلات سرمایه در گردش پیش بینی شده در طرح، بعد از رسیدن طرح به مرحله بهره برداری متناسب با امکان باز پرداخت از محل تولیدات طرح بلا مانع است.

متقاضیلن باید زمین مورد نیاز برای اجرای طرح را داشته باشند و می توانند تمام یا بخشی از 10% سهم الشرکه خود را در سرمایه گذاری ثابت، صرف خرید زمین کنند.

اگر هزینه خرید زمین بیش از 10% سهم الشرکه متقاضی باشد و زمین مورد نظر دارای سند مالکیت ثبتی باشد بانک حداکثر 20% از سقف تسهیلات موصوف را برای خرید زمین اختصاص می دهد(در هر حال باید هزینه تامین زمین با توجه به درامد حاصل از سرمایه گذاری توجیه مالی لازم را داشته باشد) متقاضی می تواند با ارائه اجاره نامه رسمی نسبت به اجاره محل اجرای طرح اقدام کند، مشروط بر آنکه مدت اجاره از طول دوران باز پرداخت تسهیلات بیشتر باشد.در این صورت استفاده کنندگان از این تسهیلات می توانند سهم الشرکه خود را به تدریج و با توجه به اقساط دریافتی از بانک در طرح هزینه کنند و ضرورتی به انجام 50% سهم سرمایه گذاری شخص در طرح قبل از عقد قرار داد نخواهد بود.

پس از رسیدن طرح به مرحله بهره برداری با توجه به درامد و باز دهی طرح بازپرداخت مطابق مقررات مربوط به منابع داخلی بانک تعیین می گردد.

متقاضیلن می توانند با مراجعه به نزدیک ترین شعبه بانک در محل اجرای طرح خود، مدارک مورد نیاز شامل: گواهی پایان تسهیلات، گواهی پایان خدمت سربازی( برای آقایان)، مجوزانجام کار( در صورت نیاز)،پیش طرح(طرح توجیهی)و سند محل اجرای طرح یا اجاره نامه رسمی، تقاضای خود را ارائه دهند و بانک نیز نسبت به بررسی طرح مورد نظر خارج از نوبت اقدام کند.

چنانچه هزینه طرحهای پیشنهادی از منابع در نظر گرفته در این طرح بیشتر باشد،متقاضیان می توانند از طریق سایر ردیفهای اعتباری بانک، در خواست خود را مطرح نمایند.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شماره 88287070-021 مرکز ارتباط سبز تماس حاصل فرمائید.

 

سایت مربوطه :     www.agri-bank.ir


» مهندس مجتبی نعمتی
»» نظرات دیگران ( نظر)